sağlık bakanlığı logo

Acil Servislerde İletişim Eğitici Eğitimi

Acil Servislerde İletişim Eğitici Eğitimi
Acil Servislerde İletişim Eğitici Eğitimi ANTALYA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ (BASIN)

Dünya Bankası finansmanlı Sağlık Sisteminin Güçlendirilmesi ve Desteklenmesi Projesi kapsamında Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü Acil Sağlık Hizmetleri ve Yurtdışı Sağlık Birimleri Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi işbirliği ile “Acil Servisler de İletişim Eğitici Eğitimi 22-26 Ocak 2018 tarihleri arasında Antalya (Belek)  Alva Donna Otel’de gerçekleştiriliyor.

Gerçekleştirilen bu eğitime Sağlık Bakanlığımıza bağlı hastanelerden eğitici eğitimi almak üzere 105 kişi katıldı.

Sosyal Medya Paylaşımları Hasta Mahremiyetine Zarar Verebilir

Sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürlüğü Halkla İlişkiler Daire Başkanı Tolga Akkuş Antalya’da düzenlenen “Acil Servislerde İletişim Eğitici Eğitimi”ne eğitmen olarak katıldı. Acil servis sorumlularına eğitim veren Tolga Akkuş, sağlık ve sosyal medya etiği ile ilgili hususlara değinerek katılımcıların sorularını yanıtladı.

Akkuş, sağlık çalışanlarının sosyal medya hesapları üzerinden yapılan paylaşımlarda dikkat etmesi gerektiğine vurgu yaparak “Sağlık sektöründe görev yapan her bir sağlık çalışanı sosyal medyada söylemleriyle bütün sağlık camiasını temsil etmektedir. Paylaşımlarınızı Sağlık Bakanlığı ve sağlık çalışanlarının kurumsal itibarını dikkate alarak yayınlanmalısınız.” dedi.

Katılımcılara hasta haklarının ihlal edilmemesi gerekliliğinden bahseden Tolga Akkuş şunları kaydetti: “Hastaların ve hasta yakınlarının fotoğraflarını sosyal medya hesaplarınızda paylaşmayın. Hastaların yaralarını, ameliyat görüntülerini, tahlil sonuçlarını veya barkod bilgilerini paylaşmayın. Sosyal medya hesaplarınızdan saldırgan ve rahatsız edici şeyler yazmayın.”

Sosyal medya hesap şifrelerinin ikinci bir şahıs ile paylaşılmaması gerekliliğine de dikkat çeken Akkuş kişisel bilgi erişiminden de söz etti.

Duyuruya Ait Diğer Resimler