sağlık bakanlığı logo

Acil Servislerde Etkili İletişim

Acil Servislerde Etkili İletişim
Acil Servislerde Etkili İletişim ANTALYA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ (BASIN)

           Antalya İl Sağlık Müdürlüğü olarak Kamu Hastaneleri Hizmetleri Başkanlığı Kamu Eğitim/Ar-Ge Birimi koordinasyonunda, bağlı sağlık tesislerimizde acil servis hizmeti sunulan tüm hastanelerde Batı, Doğu ve Merkez olmak üzere üç etap halinde "Acil Servislerde Etkili İletişim” eğitimi verilmesi planlanmıştır.

           Eğitimin ilk etabı Finike Devlet Hastanesi, ikinci etabı ALKÜ Alanya Eğitim ve Araştırma Hastanesi ev sahipliğinde gerçekleştirilmiştir. Üçüncü etabı ise Kepez Devlet Hastanesi Şehit Astsubay Ömer Halisdemir Konferans Salonunda düzenlenmektedir. Beş gün (10-11-12-13-14 Aralık 2018) boyunca sürecek olan eğitime; Sağlık Bilimleri Üniversitesi Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile Kepez, Atatürk, Serik, Korkuteli ve Kemer Devlet Hastanelerinde görevli 635 Acil Servis çalışanı katılacaktır. Eğitimlerin sonunda Antalya İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı acil servis hizmeti sunulan tüm hastanelerimizde görevli 1093 Acil Servis çalışanın eğitim alması sağlanmış olacaktır.

         Eğitimler; Müdürlüğümüz Kamu İdari Hizmetler Kamu Eğitim Ar/Ge Birim sorumlusu Uzman Aysun FİDAN, Sağlığın Geliştirilmesi Birim Sorumlusu Hemşire Nalan ÇAKILKAYA, S.B.Ü Antalya EAH Acil Tıp Kliniği Eğitim Görevlisi Doç. Dr. Nalan KOZACI, Acil Tıp Uzmanı Dr. Mustafa AVCI, Acil Tıp Asistanı Dr. Mehmet UYNAZ, Psikologlar Hakan BULUT ve Ahmet ATALAY, Kepez D.H Acil Servis Sorumlu Hekimi Acil Tıp Uzmanı Dr. Selcan ENVER DİNÇ, Acil Tıp Uzmanı Dr. Ali TÜRKELİ, Atatürk D.H Başhekimi Uzm. Dr. Ali Vefa SAYRAÇ, Acil Tıp Uzmanı Dr. Savaş ARSLAN, ALKÜ Alanya EAH Acil Tıp Uzmanı Dr. Mehpare ÇAMLIBEL ve S. Memuru Sinan AKTAŞ tarafından verilmektedir.

       Acil servislerde çalışan tüm personele (tabip, hemşire, ebe, tıbbi sekreter, güvenlik, danışma vs.) yönelik düzenlenen eğitimin içeriğinde, “Kriz, Afet Yönetimi ve Doğru İletişim, Ekip Başarısını Artırma ve İletişim, Şikayet Yönetimi ve İletişim, Beklemenin Psikolojisini Yönetmek, Zor Hasta ve Hasta Yakınları İle Doğru İletişim Kurma, Doğru İletişim Teknikleri ve Şiddet Arasında İlişki, Doğru Triaj İle Şikayetlerin Azaltılması, Konsültasyonların İstenmesinde Doğru İletişimin Rolü, İstismar Vakaları İle İletişim ve Yönetimi, Tıbbi Tedavilerin Kabul ve Redleri Esnasında Sağlıklı İletişim Kurma Teknikleri, Yaşamının Sonunda Olan Hasta ve Hasta Yakınlarına Yaklaşım” konularında eğitimler yer almaktadır. 

      İl genelindeki tüm acil servis çalışanlarına “İletişim Eğitimleri” verilerek acil servislerdeki şiddet olaylarının azaltılması ve hizmet kalitesinin artırılması hedeflenmiştir.

 

Duyuruya Ait Diğer Resimler